maandag 19 december 2011

Zelfs de kerstboom uit het budget!

En we hebben week 2 ook overleefd!
Zaterdag met de Koning naar de markt geweest en lekker onze tas vol geladen met verse groente en fruit. Behalve de bananen, want die wil ik dan weer fairtrade en daar doen ze op de markt denk ik niet aan. Heeft iedereen van die dingen die je principieel fairtrade wil? Bij ons bananen, hagelslag en gewone chocolade. Dat terzijde.
Na het shoppen hebben we onszelf nog even een lekkerbekje kado gedaan, want die zijn op de markt echt heeeel lekker. Ook die betaalde ik uit het budget.
Goed, dus, heerlijk gegeten! De pompoen ging voor de helft in de soep en de andere helft in de pasta, en dan was er nog weer soep over voor lunch. Ik probeer echt kleinere porties te maken, maar het blijft maar veel! Dus een klein bakje in onze hele kleine vriezer met captains diner voor wanneer het zo uit komt. Verder Shakshuka van Yotam. Dat is eigenlijk een lunch gerecht maar met lekker vers bloembrood gaat het bij ons gewoon als avond eten op tafel. Ook natuurlijk weer een restje, maar dat maakte samen met de pompoen soep dus een heerlijke lunch!
Overigens lukt het bij ons niet om maar eens in de week boodschappen te doen. De vriezer is te klein voor vlees en al helemaal voor brood, dus er moet altijd nog wel bijgehaald worden. Maar netjes een boodschappen lijstje mee zodat je weet wat je moet hebben.
En de mevaller van de week.. een KERSTBOOM!

De budget boom mét gratis mandje

Natuurlijk wil ik een kerstboom, altijd, ieder jaar! Liefst ook op 6 december. Sint eruit, kerst erin. Maar de Koning vind het een beetje zielig voor de bomen, dat ze groeien en dan voor ons plezier omgezaagd worden en dan na een paar weken liggen er van die boom skeletten op straat, zonder naalden. Ja, dat doet hem pijn. Dus ik opperde al om een boom met kluit te nemen en die dan netjes na de kerst in het bos te gaan planten. Echt enthousiast was hij niet dus er gebeurde niet zoveel. Tot we samen even bij de supermarkt waren en daar hele mooie boompjes stonden, niet al te groot, met kluit. "Ik wil dieeeeeeeeeee!" De boom was in de aanbieding. 10 euro. Dat kon nog wel uit het budget. De Koning zag de lichtjes in mijn ogen en gaf eindelijk toe. We kregen zelfs een mandje erbij om de boom in te zetten en al met al bespaarden we 15 euro op het geheel.
En zo huisvrouw ik nog wat verder. Het eten gaat wel prima dus, maar gister na het klimmen toch even gezellig vrienden wat gegeten en tja, dat doen we bijna nooit maar is ook wel gelijk weer een half weekbudget, dus dan smokkelen we wel een beetje. Daar staat tegenover dat ik zo nu en dan nog wat oude troep via marktplaats verkoop en daar koop ik dan weer nieuwe 'oude' dingetjes voor en zo staat er al een heus ledikantje voor de smurf in de schuur. Beetje schuren, likje verf.
Maar nu ga ik me even buigen over de vraag van een vriendin: een budget kerstmenu! De ultieme uitdaging voor een MiepKniep als ik.
Slaat u de vrekken krant er nog maar even op na...

1 opmerking:

Mirjam zei

hahahaha Ruud en ik waren lid van de vrekkenkrant! Succes met je zwangerschap! Groeten van Mirjam vanuit Frankrijk