zondag 4 december 2011

Waar was ik gebleven?

Goed, en toen viel er een gat. Het lukte niet. Het schrijven ging nog wel, lekkere recepten over pompoensoep en andere herfstige lekkernijen, maar de foto's! Oh, de foto's. Zo donker en lelijk. Niks niet sfeervol en uitnodigend maar eerder als uit een slecht trouwalbum van 50 jaar geleden. Waar de dronken oom zonder flitser plaatjes probeerde te schieten van het diner...
En zo bleef het hier leeg en stil.
Maar nu, nu ben ik terug! Sterker nog, wij zijn terug! Ondertussen zit ik namelijk te broeden op een kleine baby. Hoera! Feest!

hier is de smurf ongeveer 3 cm


De aangekondigde prins of prinses maakte andere ondernemende plannen dan weer veel minder handig, en daardoor ben ik nu dan heus Koos Werkeloos. Maar omdat die titel zo deprimerend is verklaar ik mezelf voor het komende halfjaar tot HUISVROUW! En wat doet een goede huisvrouw? Juist, wassen, koken, naaien én natuurlijk op de kleintjes letten. Met een inkomen minder en een baby op komst leek het me een leuke uitdaging om eens ouderwets zuinig te gaan doen :-) En dan niet van dat zielige zuinig, omdat het moet en er echt niets te eten is, maar leuk zuinig. Een zelf opgelegd budget voor eten en 'het huishouden' maar we willen natuurlijk wel gewoon een beetje gezond eten, en lekkere scharrelvlees zo nu en dan. Waarschijnlijk zal ik me toch aan een weekmenu moeten wagen, zoals Mme Zsazsa, zodat ik wat beter kan plannen wat ik op de markt zal halen, en hoe de restverwerking zal gaan. Over het algemeen is in dit Paleis planning vooral bedoeld om je er níet aan te houden dus we zullen zien.
Daarover binnenkort dus meer, maar nu moet de huisvrouw nog even de laatste hand leggen aan haar kerstjurkje, mét verhoogde taille zodat de buik er gewoon nog onderpast straks. Ook na het eten :-)

3 opmerkingen:

Witte zei

Leuk! Mooi die pootjes :P

jesuishert zei

JA,zo snel gaat dat dus, dat je achterstallig blogonderhoud krijgt, zelfs als die minimonsters (ook wel prinsen of prinsessen genoemd) nog in de buik bivakkeren! HAHAH!En na een half jaar promoveer je van huisvrouw naar moeder zeker? ;)

pumps & luiers zei

proficiat!