dinsdag 5 juli 2011

Tijd voor ijsjes

Met de mango van de markt moest toch iets zinnigs gemaakt worden, en met dit weer kan het niet anders dan dat er een ijs-experiment gaande was.
Voor een eerste keer ben ik zeker niet ontevreden!


Mango-passievrucht-munt ijs met een vleugje limoen en vanille, in zelf gebakken hoorntjes. En dat alles binnen een half uurtje. Het leven is een feestje!
Neem een bak bevroren mango stukjes, vers of uit de supermarkt. Doe er evenveel dikke (griekse) yoghurt bij, (zelfgemaakte) vanille suiker, rasp van een limoen, paar verse muntblaadjes en wat passievruchten. Alles snel in de magimix of blender tot een gladde massa mixen en weer terug in de bak gieten en even terug in de vriezer.
Ondertussen oven voorverwarmen op 210 C. 
50 gr boter zacht roeren, 50 gram suiker er doorheen roeren. Een eiwitje luchtig kloppen maar niet stijf en er doorheen roeren. Het moet niet schuimen want dan krijg je luchtbellen in je koekjes. Dan nog 60 gram gezeefde bloem erdoor spatelen en klaar. 
Op een bakblik een stuk bakpapier leggen en daar rondjes beslag op smeren. Ze moeten echt dun zijn, een milimeter of 2 is zat.
Zet het in de oven en na ongeveer 10 minuten zijn ze klaar. Nu moet je brandvaste vingers hebben en ze snel tot hoorntjes rollen en in een glaasje zetten om af te koelen. Je kunt ze natuurlijk ook in een ander vormpje vouwen als je altijd heel goed was in origamie.
Dan zet je je zonnebril op, doe een paar scheppen ijs in de hoorntjes en ga je in de zon zitten genieten!

2 opmerkingen:

tampevere zei

wauw, dat probeer ik morgen!

Marian zei

Mmm, dit ziet er echt superlekker uit. Ik ben gek op mango!
Leuke blog trouwens, ik heb je bij mijn favorieten gezet, zo kan ik nog eens komen kijken :-).
Groetjes
Marian